M-am alăturat lumii yoga de mai bine de un an de zile, doritoare fiind să îmi lucrez și să îmi echilibrez atât corpul, mintea, cât și emoțiile. Încă după prima ședință, când am simțit că plec mai energizată decât am venit, dar și cu o senzație de calm și liniște, am știut că voi continua și voi face ca yoga să fie prezentă în viața mea cât se poate de des. În prezent, îmi relaxez corpul și mintea în fiecare seară cu o scurtă yoga nidra și încerc ca măcar la două zile sa practic câteva posturi. De asemenea, particip cu mare plăcere la cursurile PSY din București, de 2-3 ori pe săptămână. Pentru mine, yoga a adus beneficii clare privind flexibilitatea și echilibrul, contribuind la combaterea stresului și la eliberarea tensiunilor acumulate în interior. Yoga m-a învățat că, respectându-mi corpul și limitarile lui, dar susținând o anumită postură până la limita zonei confortului, cu respirație și acceptare, această limită se poate extinde, redefinind zona de confort. Totodată, am înțeles că singura modalitate de a ajunge să stăpânești o anumită postură este să accepți eșuarea în a o menține atunci când nu ești dedicat sau conectat la ceea ce faci. Dar eșuarea în păstrarea posturii este o problemă doar dacă nu încerci din nou și din nou. De asemenea, am învățat să încetinesc ritmul cu care traiesc și experimentez anumite senzatii, să îmi conștientizez simțurile și să fiu mai conectată la mine și la cei din jur.
Roxana Enache, București

 

Am inceput sa practic yoga în cadrul Prakriti School of Yoga în urmă cu aproape doi ani, absolut întâmplător, după ce am participat la festivalul Namaste India, la Muzeul Satului. În cadrul festivalului am rămas foarte plăcut impresionată de prezentarea de medicină ayurvedică a lui Swami Mudrarupa Saraswati. La ieșirea din sala de conferințe l-am întâlnit pe Avi, care făcea înscrieri la cursurile de yoga. Am participat la o lecție, mi-a placut și am rămas! Practic yoga de 2-3 ori pe săptămână: anumite asane, meditația și la sfârșit Yoga Nidra. Yoga mă ajuta constant în viața de zi cu zi. Mă energizează, mă echilibrează, mă relaxează și mă ajută să mă concentrez mai bine. Îmi creează o stare de calm și de liniște interioară. Trăiesc o senzatie de armonie și plenitudine atunci când mă conectez la yoga. Este o schimbare benefică pe care o resimt în viața mea. Este ca și cum aș fi trăit o viață înainte de yoga și o altă viață după ce am început să practic yoga!
Ana Iordache, București

 

Am început să practic yoga pe cont propriu, urmând indicațiile dintr-o carte, în urma cu aproximativ trei ani – când aveam 37 de ani. Un prieten al soțului meu practica yoga de mulți ani și, sub îndrumarea lui, începusem de vreo doi ani să citesc literatură despre yoga și în general despre dezvoltarea spirituală. După aproximativ doi ani în care doar am citit, am simțit nevoia să încep o practică. Am început să practic asane, dimineața devreme, înainte de a pleca la serviciu. Îmi doream să îmi extind practica, să încerc meditație și pranayama, însă nu îndrăzneam pentru că nu aveam un îndrumător.â După aproximativ un an am început să aflu despre diverse cursuri de yoga și de meditație și am încercat mai multe variante de astfel de cursuri. Fiecare a avut rolul său în drumul meu, însă m-am oprit la varianta de yoga tradițională oferită de Mangaldharma Avisek. În urmă cu un an așadar, la începutul lui 2014 am început practica cu Prakriti School of Yoga. Acum practica mea se desfășoară în principal dimineața și constă în asane, puțină pranayama și puțină meditație, în total aproximativ 40 de minute. Nu în fiecare zi reușesc să fac asta, dar în general practic de 4-5 ori pe săptămână. În viața de zi cu zi încerc să aduc detașarea: nu numai de bunurile materiale, dar și de rolurile din viața mea (de mamă, soție, avocat, fiică), de condiționările pe care le port cu mine din copilărie. Cred că practica yoga mi-a adus și îmi aduce o mai bună gestionare a emoțiilor, o mai mare deschidere către semenii mei – cu empatie și compasiune. Și mi-a mai adus detașarea de frică: frica de a fi judecată, de a nu fi acceptată și iubită, frica de boală, frica de moarte. Toate acestea le-am lăsat un pic în urma mea. Desigur, dezvoltarea spirituală o percep ca pe o călătorie. Drumul e lung, lung cât o viață de om, dar drumul e cel care contează. Și acest drum mă duce zi de zi spre o mai profundă percepere și experimentare a realității.
Dana Revnic, Cluj-Napoca

 

„Am început să practic yoga acum 3 ani. De mult timp îmi doream să încerc, dar nu găseam ceva care să mi se potrivească – fie se punea accent doar pe partea fizică, fie pe practici spirituale cu care eu nu rezonam. După primele ore cu Avi am înțeles abordarea Satyananda Yoga și mi-a plăcut foarte mult modul în care am lucrat pentru a obține echilibrul între corp, minte și spirit. Practic yoga cam de 3 ori pe săptămână; încerc să mențin o practică regulată și uneori reușesc. Când practic singură, îmi ascult corpul și de obicei el mă ghidează în asanele de care are nevoie. Dar cel mai mult îmi plac posturile de echilibru, pentru că îmi reamintesc și îmi demonstrează că, atunci când reușim să ne controlăm mintea, putem obține, echilibrul căutat. Nu doar fizic, ci și emoțional. Însă cel mai important lucru pe care l-am învățat prin yoga este respirația. Acea respirație profundă, care te calmează, te ancorează în prezent și te conectează cu tine. Uneori mi se pare că am o “armă secretă” pe care o pot folosi când lucrurile nu sunt așa cum mi-aș dori… Breathe in, breathe out, let go!”
Elena Radu, București